Wspieramy naszych Klientów

FAQ
-
Jakie są rodzaje kredytów ?
Na rynku dostępne jest kilka rodzajów kredytów bądź pożyczek. Możemy podzielić je na te które dotyczą klienta indywidualnego (kredyt hipoteczny , pożyczka hipoteczna , kredyt gotówkowy , pożyczka gotówkowa , kredyt samochodowy , limit w rachunku , karta kredytowa) oraz te które dotyczą przedsiębiorstw ( kredyt inwestycyjny , kredyt obrotowy , kredyt w rachunku bieżącym oraz leasing)
-
Czy mogę wziąć kredyt hipoteczny, jeśli jestem na umowie o pracę na czas określony?
W większości banków jest taka możliwość. Będą jednak wymagane dodatkowych dokumentów potwierdzających stabilność zatrudnienia, takich jak przedłużenie umowy czy historia zatrudnienia. Ważne jest również aby obecna umowa nie kończyła się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
-
Czy jest możliwość wcześniejszej spłaty lub nadpłaty kredytu ?
Tak, większość banków pozwala na wcześniejszą spłatę kredytu, choć niektóre mogą pobierać prowizję za wcześniejszą spłat.
-
Czy muszę wykupić ubezpieczenie przy kredycie hipotecznym?
W przypadku kredytów zabezpieczonych hipoteką obligatoryjne jest ubezpieczenie nieruchomości. Pozostałe ubezpieczenia takie jak ubezpieczenie na życie lub od utraty pracy wielu przypadkach nie są obowiązkowe. Zależy to od banki i aktualnej oferty. Warto pamiętać, że chociaż bank sam proponuje taki produkt przy zaciąganiu kredytu, można zdecydować się na samodzielne zawarcie umowy odpowiedniego ubezpieczenia i poszukać korzystniejszej oferty. Nasi eksperci w tym pomogą.
-
Czy mogę refinansować kredyt hipoteczny?
Tak, refinansowanie polega na przeniesieniu kredytu do innego banku, co może pozwolić na obniżenie oprocentowania lub zmianę warunków kredytu np. skrócenie lub wydłużenie okresu kredytowania , dobranie dodatkowej kwoty , zmiana rodzaju rat lub stopy procentowej ze zmiennej na stałą i odwrotnie.
-
Czy mogę wziąć kredyt hipoteczny na budowę domu?
Tak, praktycznie każdy bank oferuje kredyty hipoteczne przeznaczone na budowę domu. Wymaga to przedstawienia kompletnej dokumentacji dotyczącej przedmiotowej inwestycji m.in. pozwolenia , projektu budowlanego, kosztorysu i harmonogramu prac itd. Jest to jeden z bardziej skomplikowanych produktów w palecie kredytów hipotecznych w związku z tym zalecenie jest skorzystanie z doświadczenia experta. Jesteśmy do Państwa dyspozycji.
-
Co to jest prowizja za udzielenie kredytu hipotecznego?
Prowizja to opłata pobierana przez bank za rozpatrzenie i udzielenie kredytu. Może wynosić kilka procent wartości kredytu. Zdarza się że banki nie pobierają prowizji w zamian z to żądają obowiązkowego ubezpieczenia kredytu. Warto porozmawiać z naszymi ekspertami, żeby wspólnie poszukać najbardziej korzystnego rozwiązania.
-
Co to jest marża kredytu hipotecznego?
Marża to stała część oprocentowania kredytu, która jest dodawana do stawki referencyjnej (np. WIBOR). Może się różnić w zależności od banku, sytuacji finansowej Wnioskodawcy, wnoszonego wkładu własnego oraz innych czynników wpływających na tzw. ocenę skoringową klienta .
-
Jakie są koszty dodatkowe związane z kredytem hipotecznym?
Oprócz samego oprocentowania, mogą to być prowizje, ubezpieczenia, koszty wyceny nieruchomości, opłaty notarialne czy podatki. Pamiętaj, że skorzystanie z pomocy naszych ekspert jest dla Ciebie bezpłatne. Nasze wynagrodzenie pokrywane jest przez bank, który ostatecznie wybierzesz – zatem ważne jest dla nas, żebyś znalazł dla siebie najbardziej optymalną ofertę i polecił nas swoim znajomym. Można naprawdę całkiem sporo zyskać!
-
Co to jest "Rata malejąca" i "Rata stała"?
W przypadku rat malejących początkowe raty są wyższe, ale z czasem maleją. W przypadku rat stałych zwanych w nomenklaturze bankowej ratami annuitetowymi wysokość raty jest jednakowa przez określony czas najczęściej przez trzy lub sześć miesięcy w zależności od tego o jaką stawkę WIBOR oparte jest oprocentowania. Ważna uwaga - stała rata nie oznacza , że będzie ona stała w całym okresie kredytowania nawet w przypadku wyboru przez Klienta stałego oprocentowania !
-
Jakie dokumenty są potrzebne, aby uzyskać kredyt hipoteczny?
Dokumenty wymagane do ubiegania się o kredyt hipoteczny można podzielić na dwie części. Pierwsza dotyczy Klienta i składają się na nią m.in. : dowód osobisty, zaświadczenie o dochodach, potwierdzenia przelewów z tytułu wynagrodzenia za ostatnie lub 12 miesięcy lub inne dokumenty potwierdzające dochody. Część druga dotyczy nieruchomości czyli m.in. ( umowa przedwstępna , akt notarialny, wycena nieruchomości itp.).
-
Czy mogę wziąć kredyt hipoteczny, jeśli jestem przedsiębiorcą?
Tak można. W takim wypadku banki mogą wymagać dodatkowych dokumentów, takich jak zaświadczenia o dochodach, bilanse firmy, zeznania podatkowe itp. Firma musiał działać przez minimum rok ( w niektórych przypadkach dwa lata) i musi w tym okresie wykazywać dochody. Tych szczegółów jest bardzo dużo dlatego warto umówić się i porozmawiać z naszym ekspertem, by zapoznać się z wymaganiami różnych banków.
-
Czy mogę wziąć kredyt hipoteczny na nieruchomość, która nie jest gotowa (np. kupuję mieszkanie w stanie deweloperskim)?
Można, trzeba się jednak liczyć z dodatkowymi dokumentami i wymaganiami banku. Bardzo prawdopodobne jest że bank będzie wymagał dobrania kredytu na dokończenie inwestycji lub poprosi o wpłatę wyższego wkładu własnego.
-
Czy można uzyskać kredyt hipoteczny, jeśli mam już inne kredyty lub pożyczki?
Tak jest taka możliwość. Wszystko zależy zdolności kredytowej. Bank oceni, czy Wnioskodawca ma wystarczającą zdolność do spłaty nowego kredytu, biorąc pod uwagę wysokość innych zobowiązań. Refinansowanie innych zobowiązań może zwiększyć szansę na pozytywną decyzję kredytową. Umów się na spotkanie z naszym ekspertem, żeby dowiedzieć się więcej.
-
Czym jest kredyt hipoteczny ?
Jest to długoterminowe zobowiązanie wobec banku lub innej instytucji finansowej np. SKOK, gdzie zabezpieczeniem jest hipoteka na nieruchomości. Kredyt jest celowy tzn. przeznaczony na sfinansowanie określonego celu np. zakup , budowa , remont i cel ten musi być udokumentowany przez Klienta. Pożyczka hipoteczna natomiast jest zobowiązaniem bez konkretnego celu a środki z niej uzyskane bank wypłaca zazwyczaj bezpośrednio na konto Wnioskodawcy i nie ma obowiązku rozliczania jej przed bankiem. Zobowiązania zabezpieczone hipoteką charakteryzują się długim okresem spłaty, stosunkowo korzystnymi warunkami spłaty i wysokimi, dostępnymi kwotami kredytu.
-
Który bank oferuje najlepsze warunki kredytu hipotecznego?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W jednym miesiącu może być to jeden bank w kolejnym miesiącu inny. Ważne jest porównanie ofert co najmniej kilu różnych banków, kładąc nacisk na podstawowe parametry takie jak : oprocentowanie, marża, prowizje, dodatkowe koszty oraz elastyczność warunków kredytu. Samodzielne odwiedzenie kilkunastu banków nie zawsze jest efektywnym rozwiązaniem. Od tego są nasi eksperci którzy pomogą w wyszukaniu najkorzystniejszej oferty. Umów się na spotkanie - my zrobimy całą resztę.
-
Co się stanie, jeśli nie będę w stanie spłacić kredytu hipotecznego?
Jeżeli nastąpią problemy ze spłatą, należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem w celu ustalenia dalszych kroków. Bank z pewnością nie jest zainteresowany tym żeby pogrążyć jeszcze bardziej klienta. Będzie szukał rozwiązania np. w postaci odroczenia rat lub wydłużenia okresu kredytowania. Ostatnią rzeczą której klient nie powinien robić to unikać kontaktu z bankiem , nie odbierać telefonów , korespondencji itd. Bank może wówczas rozpocząć procedurę windykacyjną, która w skrajnych przypadkach prowadzi do przejęcia nieruchomości.
-
Jak długo trwa proces ubiegania się o kredyt hipoteczny?
Procesowanie wniosku w zależności od banku trwa zwykle od 2 tygodni nawet do kilku miesięcy. Przy czym czas ten liczymy od dnia złożenia kompletnej dokumentacji. Pamiętać należy że jakiekolwiek braki będą skutkowały opóźnieniami w analizie wniosku.
-
Czy można sprzedać nieruchomość, na którą został wzięty kredyt hipoteczny?
Tak jeżeli kredyt jest już spłacony. W przypadku kiedy pozostała jeszcze kwota do spłaty należy spłacić kredyt w całości z uzyskanych środków ze sprzedaży nieruchomości. Jeśli sprzedaż nie pokryje całej kwoty kredytu, konieczne będzie o uregulowanie różnicy.
-
Jak jest wysokość wkładu własnego ?
Standardowo wkład własny wynosi zazwyczaj 20% wartości nieruchomości. Część banku daje możliwość zaciągnięcia kredytu przy minimalnym wkładzie własnym wynoszącym min. 10 % wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami w postaci ubezpieczenia niskiego wkładu własnego. Na etapie procesowania wniosku analityk bankowy może wymagać zwiększenia wkładu własnego w związku np. z zdolnością kredytową lub innymi elementami ryzyka.
-
Czy można wziąć kredyt bez wkładu własnego ?
Dla niektórych klientów jest to możliwe. Część banków ma w ofercie tzw. RKM Rodzinny Kredyt Mieszkaniowy gdzie przy spełnieniu określonych warunków można uzyskać gwarancje BGK (Banku Gospodarstwa Krajowego ) i sfinansować w ramach tego samego kredytu brakujący wkład własny.
-
Czy mogę zaciągnąć kredyt hipoteczny z drugą osobą ?
Tak, można. Dzieje się tak głównie w przypadku braku zdolności kredytowej. Wielu Klientów bierze kredyt hipoteczny wspólnie z innymi osobami, np. z partnerem, rodzicem czy przyjacielem. Oboje kredytobiorcy odpowiadają wówczas solidarnie za spłatę kredytu.
-
Czy banki oferują kredyty hipoteczne z możliwością karencji w spłacie?
Jest taka możliwość. Niektóre banki oferują tzw. okres karencji, w którym przez określony czas spłacasz jedynie odsetki lub nie płacisz nic, a cała kwota kredytu jest odroczona.
-
Co to jest oprocentowanie nominalne i rzeczywiste kredytu hipotecznego?
Oprocentowanie nominalne to stopa procentowa wg której naliczane są odsetki a w związku z tym wpływa bezpośrednio na wysokość raty. Oprocentowanie rzeczywiste (RRSO) uwzględnia także inne koszty kredytu (np. prowizje, ubezpieczenia), dzięki czemu pozwala lepiej ocenić całkowity koszt kredytu.
-
Jakie są wymagania, aby otrzymać kredyt hipoteczny?
Wymagania różnią się w zależności od banku, ale zwykle obejmują: stabilne dochody, dobry scoring kredytowy, wkład własny (zwykle 10-20% wartości nieruchomości) oraz pełna zdolność do dokonywania czynności prawnych
Główny obszar naszej działalności to Śląsk i Dolny Śląsk, ale realizujemy usługi w całej Polsce.
Grupa Maestro Finanse Nieruchomości Biznes sp. z o.o.
-
Siedziba główna:
-
Krakowska 26A/I piętro lok 3,
42-200 Częstochowa -
-
-
-
Oddział:
-
Pl. Wolności 4, bud. C, lok. 202
59-200 Legnica -
-
-