Wspieramy naszych Klientów

Proces pozyskiwania finansowania hipotecznego
Kredyt hipoteczny ze względu na swoją specyfikę jest najbardziej skomplikowanym kredytem spośród wszystkich kredytów oferowanych Klientowi Detalicznemu. Jest to produkt gdzie uzyskać można najwyższe kwoty , najdłuższy okres kredytowania (nawet 35-40 lat) i najniższą ratę. Zabezpieczeniem jest zazwyczaj hipoteka na kredytowanej nieruchomości a to wiąże się z kolei ze zgromadzeniem dużo większej ilości dokumentów. Samo procesowanie wniosku jest również dużo bardziej skomplikowane niż w przypadku kredytu gotówkowego i składa się z kilku etapów , m.in. analizy prawnej , analizy technicznej oraz analizy finansowej. Zanim jednak dojedzie do sfilnalizowania transakcję trzeba przejść żmudny proces zgromadzenia i przygotowania dokumentacji , znalezienia optymalnej oferty , wypełnienia skomplikowanych formularzy bankowych i wreszcie negocjacji cenowych. Od tego są właśnie nasi eksperci którzy przeprowadzą Państwa przez ten trudny proces i pozostaną również do Państwa dyspozycji po wypłacie kredytu a a usługa nie będzie Państwa nic kosztować ( rozliczamy się bezpośrednio z bankami). Poniżje przedstawiamy jak krok po kroku wygląda całość procesowania wniosku hipotecznego :
Krok 1: Przygotowanie do zaciągnięcia kredytu hipotecznego, wybranie celu przedsięwzięcia ( zakup, budowa, remont, cel dowolny)
W tym kroku klient powinien już być zdecydowany co ma być celem finansowania. Czy chce kupić nieruchomość czy np. wybudować. Jeśli kupić to czy będzie to rynek wtórny czy pierwotny , jaka lokalizacja itd
Krok 2: weryfikacja zdolności kredytowej u Experta
Jeżeli jesteś już zdecydowany to zapraszamy do nas. Nasz expert dokona weryfikacji dochodów i sprawdzi czy Twoje plany będą mogły być zrealizowane. Dobrze żeby na to spotkanie przyjść dobrze przygotowanym i zabrać ze sobą dokumenty które potwierdzą uzyskiwane dochody np. historię wpływów wynagrodzenia , PIT lub inny dokument po którym expert będzie w stanie określić zdolność kredytową.
Krok 3: Plan wniesienia środków własnych
W tym kroku powinieneś określić w jakiej wysokości dysponujesz bądź będzie dysponował środkami na wkład własny. Pamiętaj że minimalny wkład własny to 10 % wartości inwestycji a w niektórych bankach nawet 20 %. Ważna uwaga - przy budowie wkładem własnym może być już działka. Jeśli nie masz wkładu własnego też jest możliwe uzyskanie kredytu. O szczegóły zapytaj naszego experta.
Krok 4: Wybór nieruchomości, celu inwestycji
Jeżeli jeszcze nie zdecydowałeś co ma być celem kredytowania to jest to ostatni moment. Mając już precyzyjnie określoną zdolność kredytową i wiedząc jakim wkładem własnym jesteś w stanie dysponować możesz już swobodnie wybierać.
Krok 5: Porównanie i wybór oferty kredytu hipotecznego
Na tym etapie ekspert przedstawi najlepsze na rynku propozycje kredytowania. Po ich analizie i szczegółowym omówieniu dokonasz wyboru oferty. Kiedy mamy wybrany już Bank expert pokieruje Cię dalej.
Krok 6: Zgromadzenie wymaganych dokumentów
Jest to jeden z ważniejszych etapów przy ubieganiu się o kredyt. Na spotkaniu z ekspertem otrzymasz szczegółowy wykaz dokumentów który należy zgromadzić żeby prawidłowo przygotować wniosek do Banku. Cześć dokumentów , które należy dostarczyć będzie po Twojej stronie np. te dotyczące zdolności. Część natomiast będzie po stronie Sprzedającego - szczególnie te które będą dotyczyły sprzedawanej nieruchomości. W przypadku budowy domu całą dokumentację dostarcza wnioskodawca.
Krok 8: Złożenie wniosku kredytowego u Experta
Mając już komplet dokumentów ekspert przygotuje wniosek kredytowy wraz z załącznikami zgodnie z wytycznymi które wspólnie ustaliliście na jednym z pierwszych spotkań. Chodzi tu głównie o parametry kredytu a więc : kwota kredytu , okres kredytowania , rodzaj rat (równe czy malejące) , wysokość wkładu własnego czy rodzaj stopy procentowej (stała czy zmienna). Dokument ten powinien być sprawdzony przez obie strony pod kątem zgodności danych osobowych i parametrów kredytu a następnie poświadczony Twoim podpisem. Kompletny wniosek wraz z załącznikami nasz ekspert złoży w Twoim imieniu w banku. Od tego momentu zaczyna się analiza w banku.
Krok 9: Decyzja kredytowa otrzymana z banku
Po dostarczeniu do banku kompletnego wniosku rozpoczyna się jego procesowanie. Zwykle trwa to od 3 tygodni do 6 tygodni. Zdarzają się sytuacje że trwa to dłużej. Po zakończonej analizie bank wydaje decyzję którą przesyła do experta. Ekspert poinformuje Cię o decyzji , prześlę ją i zaprosi na omówienie szczegółów. Jeśli zaakceptujesz warunki kolejnym krokiem będzie zamówienie umowy w banku.
Krok 10: Podpisanie umowy kredytowej w banku
Po otrzymaniu umowy podobnie jak w przypadku decyzji ekspert wspólnie z Klientem szczegółowo omówi zapisy umowy i sprawdzi ją pod względem zgodności danych osobowych. Następnie umówi termin w Oddziale Banku na podpisanie umowy dogodny dla obu stron. Na podpisaniu umowy również nie będziesz sam. Nasz ekspert będzie również w banku do Twojej dyspozycji.
Krok 11: Podpisanie aktu notarialnego zakupu nieruchomości / Wpis hipoteki do księgi wieczystej nieruchomości/ spełnienie warunków do wypłaty kredytu
Po podpisaniu umowy kredytowej można umówić wizytę u notariusza w celu podpisania umowy kupna-sprzedaży. W tym przypadku możesz również liczyć na pomoc eksperta. Jeżeli oprócz aktu notarialnego zakupu bank będzie wymagał dodatkowych dokumentów do wypłaty kredytu to na tym etapie należy się o to postarać.
Krok 12: Uruchomienie kredytu
Mając podpisany akt notarialny i dokumenty które ewentualnie są potrzebne do wypłaty kredytu możemy udać się do banku w celu sfinalizowania transakcji. Pracownik banku przyjmie dyspozycję wypłaty kredytu , przygotuje kopie niezbędnych dokumentów np. aktu notarialnego i przekaże kredyt do uruchomienia. Wypłata kończy proces ubiegania się o kredyt.
Główny obszar naszej działalności to Śląsk i Dolny Śląsk, ale realizujemy usługi w całej Polsce.
Grupa Maestro Finanse Nieruchomości Biznes sp. z o.o.
-
Siedziba główna:
-
Krakowska 26A/I piętro lok 3,
42-200 Częstochowa -
-
-
-
Oddział:
-
Pl. Wolności 4, bud. C, lok. 202
59-200 Legnica -
-
-